W latach 1999-2014 pedagog teatralny w Schaubühne, Berlin. Mi-niska 2008 roku; wraz z LISUM Berlin Brandenburg: Arthur! Podczas festiwalu CONTACTING THE WORLD (Liverpool, 2008) zaprezentowała wyniki zgody z Teatrem Ashoran z Nepalu. I am discussing here the matters related to the Hyksos and the various Semitic people who seem to have taken refuge in the Delta area around this time. Priorytety badawcze: interwencje delikatne i współdziałanie w mieszkaniu publicznym i dostępnym, badania performatywne, Social Impact of the Arts, edukacyjna i ważna antropologia. Uta Plate, pedagog teatralny, ukończyła kulturowe badania pedagogiczne na Uniwersytecie w Hildesheim, Prowadziła afro-niemiecką grupę teatralną Rangi Moja. T. Boya-Żeleńskiego. Studiował chemię przemysłową na Politechnice Krakowskiej, filozofię na Uniwersytecie Jagiellońskim, i przez rok reżyserię teatralną w krakowskiej PWST. Studiowała język niemiecki i teatr w Lipsku, odbierała jako pedagog teatralny i dramaturg też w dziedzinie estetycznej pracy w FH Poczdamie również na Uniwersytecie w Oldenburgu. 97) oraz odpowiedz na badanie: Co umożliwia odkryć własne powołanie?


Autorka monografii popularnonaukowej „Teatr w Cieszynie także jego stuletnie dzieje (1910-2010)” (Cieszyn 2010), recenzji teatralnych i wyrobów z obszaru publicystyki kulturalnej umieszczanych w gazecie polskojęzycznej podającej się w czeskiej części Śląska Cieszyńskiego też w lokalnych i lokalnych mediach społeczno-kulturalnych Śląska, zarówno w prasie uniwersyteckiej. Zespoły teatralne prowadzone przez ww. były laureatami wielu ogólnopolskich festiwali teatralnych. Były typ w Zakładzie Edukacji Artystycznej Uniwersytetu we Frankfurcie nad Menem. Kieruje działem pedagogiki teatralnej w Ośrodku Teatralnym im. zobacz wydziału Informacji o Teatrze Akademii Teatralnej im. kartkówka , oraz od 1999 stanowi jego dyrektorem. Ukończyła studia podyplomowe pedagogika teatru w Berlinie, na Universität der Künste w 2004, uzyskując tytuł Master of Arts, wcześniej pedagogikę (UMK Toruń) oraz Myśl o Teatrze (Akademia Teatralna w Stolicy), stypendystka GFPS (Gemeinschaft für Wissenschaft und Kultur in Mittel und Osteuropa, Niemcy), DAAD (Deutscher Akademischer Austausch Dienst, Niemcy), w 2013 roku otrzymała roczne stypendium Ministra Tradycji i Dziedzictwa Narodowego. Pinkert, Ute (red.): Pedagogika teatru w teatrze.


Ute Pinkert, profesor Uniwersytetu Umiejętności w Berlinie. Karolina Prykowska-Michalak, dr hab., adiunkt w Katedrze Dramatu i Teatru Uniwersytetu Łódzkiego, prowadzi działania dla kulturoznawstwa, dziennikarstwa i filologii germańskiej. Adiunkt na Wydziale Etnologii i Myśli o Edukacji (Zakład Edukacji Kulturalnej) Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach z stolicą w Cieszynie. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół niemieckiego teatru nowoczesnego i formy kulturalnej. Anna Rochowska, teatrolog, pedagog teatru. Środki na zwiedzanie teatru praktyk pedagogicznych. Ostatnie publikacje: „Pozostać widzem, zostać publicznością, być performerem, Sposoby uczestnictwa”. Jej praca „Pozostać obcym” opisuje międzykulturową pracę teatralną (współautor Wiebke von Bernstorff, IKO-Verlag, 1997). W latach 1996-1999 w Teatrze Nordhausen kierowała projektem „Teatr w więzieniu”, tworzonym w sklepie karnym dla początkujących. Członkini Komisji ds. Stosunków Polsko-Czeskich i Polsko-Słowackich Oddziału Polskiej Akademii Wiedz w Katowicach (w latach 2003-2006 sekretarz Komisji), Towarzystwa Miłośników Języka Polskiego - Oddziału w Cieszynie, Polsko-Czeskiego Towarzystwa Naukowego - Komisji Nauk Filologicznych. W latach 1998-99 pełnił rolę zastępcy dyrektora ds. 7. Podejrzanych problemów nie wolno dotykać, oraz o ich pozycji należy powiadomić dyrektora. Skorzystaj z obrazków ,zdjęć czy przedmiotów.


Utwory używane w układzie zostały stworzone wspólnie przy improwizacji podczas warsztatów. W całym oświeceniowym duchu rozwiązane zostały kwestie wyznaniowe w konstytucji Księstwa Warszawskiego i konstytucji Królestwa Polskiego. TiSZ/Anex oraz Studia Podyplomowe dla Menadżerów Kultury. Ponadto ukończone -Pedagogika UJ oraz Decydowanie Kulturą UJ- Kraków. Od 2009 roku jest kierowniczką podyplomowych studiów w dziedzinie zarządzania kulturą. COST ACTION IS 1007 Investigating Cultural Sustainability, jako Management Committee Member (program współpracy naukowej finansowany przez Komisję Europejską); Monitors of Culture (sieć współpracy w ramach ENCATC); Culturelink, (Network of Networks for Research and Cooperation in Cultural Development), sieci współpracy działającej pod patronatem UNESCO i Rady Europy; Komisji Zarządzania Tradycją i Mediami PAU. Od 2002 r. powiązana z Instytutem Kultury na Wydziale Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Zwraca się problematyką kulturową pogranicza polsko-czeskiego (szczególnie w Cieszyńskiem), ze innym uwzględnieniem szeroko rozumianej kultury teatralnej. Współpracuje z wieloma instytucjami kultury, jest autorką licznych projektów badawczych wprowadzanych na potrzeby sektora kultury oraz kilku strategii rozwoju firmy kultury. Cieszyn - Český Tĕšín 1945 - 1999” (Katowice 2006), artykułów, studiów, szkiców drukowanych w czasopismach naukowych także w uniwersyteckich pracach zbiorowych, materiałach pokonferencyjnych (polsko- i czeskojęzycznych).


sprawdzian1.jpg