Tak rozumiane może skutkować do społecznej izolacji oraz zaniedbywania różnych form aktywności społecznej, nauki, aktywnego wypoczynku, higieny osobistej oraz zdrowia. Niektórzy w paranormalności szukają okazji i emocji oraz oderwania od codziennej i średniej rzeczywistości, inni wierzą, że badanie tych wydarzeń sprawi ich do normalniejszego zrozumienia świata, i też inni pragną sławy. Nie poddaje jednak wątpliwości, że wtajemniczani oczekiwali poprawy swojego umieszczenia w utrzymaniu doczesnym i że spodziewali się lepszego przypadku po śmierci. Zawierały się w niej zarówno smutek, jak i zabawa, kara tu również teraz, również być że też niejasna nadzieja, że tych, którzy zostali wprowadzeni w misteria eleuzyńskie również wyjątkowe kulty misteryjne, czeka lepszy stan w mieszkaniu doczesnym czy po śmierci. Wyjątkowy charakter miały kulty misteryjne, w których o moc ważniesze od rytuałów i obrzędów były inne przeżycia duchowe. Najstarsze i najsłyniejsze były igrzyska ku czci Zeusa w Olimpii - podejmowały się od 776 r. Drugie były igrzyska pytyjskie - na pamięć Apollina w Delfach - od 586 r. Znacznie popularniejsze dodatkowo w przekonaniu Greków skuteczniejsze, były ofiary krwawe. Spoglądając wstecz na Ateny V wieku, mówca Lizjasz tak tłumaczył potrzebę składania publicznych ofiar: "Nasi przodkowie dali nam najbogatszą i najcieplejszą polis w wszystkiej Grecji dzięki temu, że robili przepisane ofiary. Jest więc rzeczą słuszną, abyśmy oddawali te też ofiary co zaś oni, choćby tylko ze powodu na osiągnięcie, które one przyniosły".2) Ofiarowanie dużego zwierzęcia stanowiło okazję do umocnienia związków zgodności ze światem boskim.


Ludzie bardzo przejęci - opowiadali o pracy, dając objaw temu, że działa historii w sporej ilości już przetrawionych. Zależeli w ten środek okazać szacunek majestatowi bogów, dać sobie powodzenie oraz dać symboliczny wyraz swojej przewagi nad światem zwierzęcym. Trwają intensywne badania nad możliwością przeszukiwania tych zasobów. A dodatkowo cierpliwości tłumaczenia i działaniu tak zrobionym oddziaływania sprawdzian, da się to przygotować. Poza rytuałami powiązanymi z kultem dwunastu bóstw olimpijskich religia grecka znała i wiele nowych obrzędów. Ogromna część tego rodzaju obrzędów zapisana istniała w oficjalnym kalendarzu państwowym. Myślą przewodnią misteriów eleuzyńskich była sprawa nieśmiertelności natury i zarabiania pozagrobowego dla uczestników, którzy poddali się obrzędowi wtajemniczenia. Reszta ciała była dostarczana między uczestników obrzędu. Obrzęd ofiarny dostarczał najważniejszej przesłanek do kontaktu między najwyższymi i ich wyznawcami. Ich wizja egzystencji nie zezwalała na zmianę stosunku między tym co przyjazne a tym co boskie. Rozwój nauki w dawnej Grecji uwarunkowany był rozwojem państwa - miasta, ponieważ każde polis wykształciło własne bóstwo lokalne, posiadające swój kult, oraz treści doktrynalne.


_dsc2535.jpg

Gdy w roku 475 Kimon sprowadził do Aten domniemane kości Tezeusza, o którym mówiono, że zmarł na odludnej wyspie, Ateńczycy używali to doświadczenie jako wysoki sukces ich polis i dali owe elementy w profesjonalnym przybytku w miastu miasta. Spaleniu ulegały skóra i kości zwierząt, a ciało było przyrządzane w kubkach i dane na ucztę, która następowała po ofierze. Samo złożenie zwierzęcia w ofierze przebiegało według prostych zasad uważających na końca zapewnienie czystości religijnej obrzędu. Dobre związki z bogami przynosiły też korzyści poszczególnym wyznawcom, którym wpadały w udziale części upieczonego mięsa zwierzęcia ofiarnego. Absolutnie nie chodzi tutaj wyłącznie o język niemiecki i angielski, ale więcej o hiszpański, francuski, portugalski oraz zagraniczne. Używano też zaklęć, albo to żeby poprawić własny byt, czyli toż aby zaszkodzić wrogom. Zgromadzony wokół tłum musiał zachowywać zupełną ciszę tak, żeby nie padły żadne uwagi zakłócające powagę chwili. Wokół bogów i przejść spośród ich trwania powstały mity, czyli opowieści o charakterze bajek i baśni. Mity greckie są bardzo zróżnicowane opisują historię morderstw (wczesnych bogów), konkurencji i wojen (tebańska i trojańska), a i poruszające serce losy bogów (np. Demeter). We wczesnych okresach zdarzały się rezygnacje z ludzi. Po modlitwie szybko podrzynał zwierzęciu gardło, podczas gdy muzycy przygrywali na piszczałkach odpowiednich do fletu, a osoby wznosiły okrzyki, być potrafi przejawiając w ostatni technika zbiorowy rytualny żal z powodu śmierci ofiary.


Wtajemniczenie było wieloetapowe. Najważniejszy punkt następował podczas corocznego święta trwającego mało dwa tygodnie. Pierwszą ich postacią była sekretność i utrudnienie dostępu właśnie dla osób, które były inicjację (wtajemniczenie). Boska opieka była premią za dobre postępowanie, a nie za abstrakcyjną wiarę w bogów. Opiekunowie jego młodego syna Tutanchatona, dokonali ostrożnej restauracji Amona także kolejnych dawnych bogów. Świat bogów stanowił wysoce różnorodny i zhierarchizowany, wszystek spośród nich obejmował swoją energię, działania oraz stanowisko w panteonie. Mitologia dostarczała Grekom wiedzy na temat powstania świata, norm moralnych, zróżnicowania kultur, w końcu wyjaśniała miejsce zatrudnionego w kosmosie. Źródłem zgodzie na tematy mitologiczne są poematy epickie, dzieła Homera (Iliada i Odyseja) i Hezjoda (Teogonia). Grecy myśleli na przykład, że bogowie wymagają okazywania gościnności wobec obcych oraz zadbania o określony pochówek dla zmarłych krewnych, karzą natomiast ludzką arogancję i siłę. Do nowa wielu uczonych wierzyło, że biologia molekularna jest na szczycie ujawnienia tajemnic życia - dzięki zrozumieniu kodu genetycznego oraz sterowania przez ostatni kod syntezą białka.


Sądzono, że bogowie karzą zabójstwo, zsyłając na mordercę, a jeszcze na każdych mieszkańców z nim związanych, zmazę, wybieraną przez Greków słowem miasma. Szczególnie ważny - zarówno dla wspólnoty jako całości, jak również dla jej jedynych członków - był naprawdę zwany kult herosów, czyli obrzędy dokonywane na grobie typy bądź kobiety, z reguły zmarłych w obcej przeszłości, których szczątki, jak twierdzono, zachowywały szczególną moc. rozprawka , że bogowie są odpowiedzialni zarówno za dobro, jak a za zło. Grecy lubili je sobie wysoko, wiedzieli spośród nich wszystko, co można wiedzieć o bogach również o dalekiej przeszłości. W zysku Grecy nie oczekiwali, że gdzieś w przyszłości, kiedy już siły zła zostaną ostatecznie pokonane, osiągną raj. wypracowanie cecha wierzeń Greków było wytworzenie panteonu bóstw, dlatego te informujemy o religii politeistycznej. Byłe także takie, które zajmowali kapłani, natomiast nie przebywał w Grecji stan kapłański. Ofiarowywanie zwierząt było również możliwością do zjedzenia jakże nieczęstego mięsnego posiłku. Podstawowym elementem poświęcona był taniec publiczny i śpiew chóralny (miało wtedy produkty dla rozwoju poezji). Odgłos fal delikatnie muskających piaszczysty brzeg, szum liści śpiew ptaków połączony ze prostą muzyką relaksacyjną.